Thursday, June 04, 2009

Masuk harini dah hari ke-empat aku join tempat keje baru (MediJaring). So far, alhamdulillah...still boleh manage walaupon pening gak coz bnyk pending task yg memang sengaja dilambakkan kepada aku.

Aku ditempatkan di bahagian Medical Review instead of Helpline coz diorang amik kire qualification aku and beri aku kepercayaan sepenuhnyer untuk berada di bahagian tu. Aku still blur lagi sebenarnyer dengan task aku since nobody brief me on my JD and no explaination being made on the work flow...so aku pon lompat sini sket...sana sket utk tampal keje-keje pending yang sememangnyer berlambak-lambak tu...

And, nak dipeningkan lagi, aku bertanggungjawab menjaga salah satu drpd key-account (big co.) yang baru je sign-up dengan MediJaring... payah nih! Jawabnyer kene la tadah sumer skali complaint-complaint yg mendatang....in case kalo aku reject claim or refuse approve GL...

Polisi plak berbuku-buku aku kene baca coz lain company lain plak polisi nyer... ada plan tu la...plan ni la... grade tu la...grade ni la... yang tu cover...yang ni tak cover...ubat tu boleh.,..ubat ni tak boleh... wuyyooooOo... aku PERLU tahu semua tu...PERLU well-verse! InsyaAllah...aku akan cuba yang terbaik...buat yang terbaik...cuma bagi la aku sedikit masa utk aku menyesuaikan diri dengan semua nih...

First day aku masuk keje, masa mula-mula tu ok la coz bukan aku sorang je yang start 1st June...ada lagi 5 org... tapi diorang semua bhgn Call Ctr and Data Entry! Aku sorang je Medical Review! So, bila aku masuk dept aku, terasa mcm kene pulau je... ye la, org baru la katakan! dah la takde kawan, buat keje pon tak reti! takde siapa pon advice nak mula dr mana...lepas tu nak buat apa...apa yg kene tau....apa yg nak kene buat! aku duduk melanguk sampai la bos aku Dr. K bagi aku keje cantumkan Final GL ngan Admission GL yang berlambak-lambak tu!

Tak pernah terpikir plak yang aku akan digaji utk buat keje-keje menyetepler (stapler) kertas...

Masa makan lagi haru, semua org kuar makan tinggalkan aku terkontang-kanting sensorang! Takde siapa pon ajak aku pegi makan or baik ati nak advice kat mana tpt makan...

Tapi disebabkan aku ni seorang yg berhati waja...aku pon cover macho la... takkan bende kecik mcm ni pon nak nangis kan? Aku pon turun la lif...kebetulan terserempak ngan budak Call Ctr yg baru masuk tu...so aku pegi makan ngan dia la...

Second day keje pon hubungan ngan kengkawan sedepartment still tak berapa ok... Sebelum lunc, kak Sheila ngan Sapura (dua-dua budak baru - org Admin) datang cari aku...baiknyer! Dah la diorang level 15 ...aku plak level 16! ..sanggup naik semata-mata nak ajak aku pegi makan sesamer... So, on the 2nd day, aku lunch ngan kak sheila and sapura...

Smalam (3rd day) baru la budak-budak department aku nak bercakap-cakap ngan aku and akhirnyer aku lunch ngan diorang... hari ni (hari ke 4 pon sama) . Alhamdulillah, hubungan kitorang dah semakin baik.. moga-moga lebih baik la hendaknyer di hari-hari mendatang nih...

rasanyer takde apa lagi aku nak citer buat masa ni...tu je la kot...

1 comment:

Anonymous said...

owh.. tempat keje baru eh.. slamat bekeje!! :)