Monday, April 05, 2004

Daniel...Daniel...Daniel... apa lagi ni?

hari ni aku tension lagi..mana taknyer...elok-elok aku set jam nak bangon pukul 5.30pagi sebab aku nak sahur pasal aku ingat nak puasa ari ni...alih-alih aku lajak sampai pukul 9.00pagi..hahahahaharunsalimbachik btol la!

aku pon siap-siap and hantar kete aku ke bengkel... pasal dier buat hal lagi.. Haii..baru jer hari sabtu tu aku hantar..abeh ditukar break pump la.. top up break oil... konon break pump la problemnyer... cam harram... alih-alih petang tu jugak jadik lagi problem yg sama... aku pon tak tau apa masalah ko ni Daniel... puas aku mikir..duit pon dah banyak habih...

yang paling aku tension tu, bila aku bawak je yang problem.... bila nak tunjuk kat orang tak ndak plak dier jadik... ngada-ngada betul! selama ni aku rasa drpd dalam kereta je tapi hari sabtu malam minggu tu aku sendiri nampak apa yang aku alami tu dari luar... time tu India yg cuci kereta aku tu nak alihkan kereta aku... lepas tu terdengar bunyik yg begitu HORROR sekali...abeh tu semua orang dok jerit : "hand break! Hand break!" ..konon semua org ingat india tu tak turunkan handbreak la.... lepas tu india tu buat tak reti jer..terus bawak kereta aku menuju ke tempat lap kereta... rupanyer tayar depan yg dua bijik tu jer yang jalan...tayar belakang dua-dua jammed..macam kene lock... walhal handbreak dah lepas! punya lah horror rupanyer... kereta kene seret ke depan... ye la..tayar depan je yg bergerak! tayar blakang statik! aku dah nak terpengsan dah biler nampak apa yang aku rasa tu dari luar... Ya Allah...
time aku balik drpd car wash tu pon jadik benda yang sama... aku punyer la panik..Tuhan je yg tau keadaan aku... mengucap tak payah kata la..tak pernah putus...kalo boleh baca Yaasin, dah lama aku baca Yaasin dlm kereta!

tapi tu la..biler aku bawak pegi bengkel, tak de la plak dier nak jadi... frust giler aku pasal problem kereta ni tak settle lagik... macam mana nak settle, abeh dah bawak jumper doktor kereta, dier tak sakit.... harram btol!

kengkadang aku pikir nak jual kereta..amik kereta baru...tapi mana la ada tempat yg nak amik kereta aku nih? aduih... nak tak nak aku kene la jugak pakai kereta ni....sampai la abeh baya....

hmm..ari ni bosan..macam biasa..hari-hari pon bosan! Hari ni Mate aku tak dak (Noi)...dier ghi amik test kereta... aku doakan dier lulus.. sekurang-kurangnyer berbaloi la berabih duit beratus selama nih... eh eh eh... lepas tu bley la aku pesan kat dier... AMIK KERETA BARU! JANGAN AMIK KERETA SECOND HAND! eh eh eh...

ok la..nak calibrate machine... chow!

No comments: